Thursday, December 30, 2010

Sister In Law Is Jealous Of You

premature death warrant - dog spider may live!


Wie so viele andere Tiere auch, kam Spider vor ein paar Monaten in ein ganz normales österreichisches Tierheim. Leider passierte ein Unfall: als eine Pflegerin den 4jährigen Hund im Freilauf ableinte und danach im Hüftbereich streichelte, „fiel“ Spider die Pflegerin „an“ und verletzte sie im Gesichts-/Halsbereich. Wie sich später heraus stellte, handelte es sich um oberflächliche Hautabschürfungen, ein Nähen der Wunde war nicht notwendig.

Der zuvor als freundlich bezeichnete Hund wurde sofort als extrem gefährlich abgestempelt, nach einer tierheiminternen Abstimmung stand fest: Spider ist so gefährlich, dass nur die Euthanasie the public to protect it from further attacks, to question apparently without knowledge of dog conduct, without how the accident happened and without to determine if Spider might be in pain.

By - very good and easy - facilitated cross-border cooperation of very dedicated dog lovers who have been able to save Spider's life. locked up after two weeks in the kennel with no social contact, I was allowed to it, "watch" to me a week to reach a verdict. Spider proved to be relatively calm dog, given their circumstances. I found there were no threatening behavior towards humans. He barked us even though I was standing with four employees in front of his kennel door - even I would have classified as "normal".

Spider was indeed tied to a tree found before he came to the shelter, but I just needed a few phone calls to find out where Spider had spent his first three years - was finally Spider chipped and registered. He lived in a family with two children, cats and rabbits. This family describes Spider as child-loving and friendly, even the petite woman could walk easily with it. Well with other dogs, there were no problems. The reason for his release were difficulties with a new owner, the dog-keeping prohibited. All this confirmed my feeling that here was decided hastily.

After some cancellations and I was able to organize an adequate accommodation, where I know him now can learn and train with him. So we finally picked him yesterday. At the shelter I had to sign that I was aware that "Spider us attacked a zookeeper and bitten in the face," - better safe than sorry.

Since I am of course aware, particularly pain can lead to such incidents, I had health check up Spider: HD and lumbar spine X-ray (Spider is a shepherd-husky-mix) Blood tests (differential blood count, liver, kidney, diabetes and thyroid), eye, ear and dental inspection, etc. It has a light Rolllid so but was hardly any problems, the little bit of tartar removed, and his ears are perfectly OK. Heart and abdomen normal, very briefly worn claws. Blood in the normal range, the thyroid levels are still missing. In the lumbar spine show no changes, however, a slight HD is on the left. Pain may therefore well be causally responsible for the accident, especially as can be seen at the time of intense joint pain due to the weather.



Heute habe ich Spider wieder besucht, er ist so ein lieber, sanfter und höflicher Hund, der sehr gerne gekrault wird – selbstverständlich habe ich ihn nur ganz vorsichtig hauptsächlich im Hals- und Brustbereich gestreichelt und seine Hüftpartie bewusst ausgelassen, wenn er von sich aus zu mir kam.

Spider durfte mit mir gemeinsam in einen eingezäunten Freilaufbereich, wo ich ihn erstmal beobachtete und ihn belohnte, wenn er zu mir kam. Da der Unfall kurz nach dem Ableinen passierte, wollte ich testen, wie Spider auf An- und Ableinen und eine gespannte Leine reagiert. Wieder einmal zeigte er sich äußerst kooperativ und war sehr aufmerksam. Auch ein Griff ins Brustgeschirr bereitete ihm keine Probleme (ich habe ihn natürlich nicht mit meinen Bewegungen überrascht und auch nicht alles auf einmal gemacht!).
Jeder Hund, leider aber gerade ein großer, schwarzer mit dieser Geschichte, sollte das Tragen eines Beißkorbs kennen. Heute hat Spider die „ersten Schritte“ gemacht: Leckerlis essen aus dem Beißkorb. Weil das so gut funktioniert hat, habe ich auch schon damit begonnen, ihm den Riemen übers Genick zu legen (aber ohne Zumachen!).





Ich werde mich jetzt längere Zeit sehr intensiv um Spider kümmern und berichte hier über seine Entwicklungen. Langfristig bin ich auch auf der Suche nach einem guten Zuhause.
Bei Interesse und/oder Fragen bitte ich um Kontaktaufnahme. :-)

0 comments:

Post a Comment